• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 3 آذر 1397
کد مطلب : 38498
+
-

ساماندهی  میادین میوه و تره‌بار

گفت‌وگو با عضو شورای شهر کرج

پریسا اشرفی|‌ البرز-خبرنگار:

میادین مرکزی میوه و تره‌بار یکی از نقاط مهم شهر از نظر بهداشتی و سلامت است که با توجه به برخی نابسامانی‌ها، نیاز به ورود جدی معاونت خدمات شهری به این عرصه احساس ‌می‌شود. جمع زباله‌ها، سد معبر و نظایر آن از مشکلاتی است که در این میادین مشاهده ‌می‌شود و شهروندان و غرفه‌داران را با مشکلات متعددی روبه‌رو کرده است.

 در سال‌های اخیر هرچند تلاش خدمات شهری بر رفع این مشکلات بوده است اما هنوز کاستی‌هایی در این زمینه وجود دارد. عضو شورای شهر کرج  درباره وضعیت میادین میوه و تره‌بار ‌می‌گوید: شرایط نظافتی و بهداشتی اکثر میادین میوه و تره‌بار کرج مناسب نیست و استانداردهای بصری لازم نیز در آنها رعایت نشده است. 

باید چهره میادین به گونه‌ای تغییر کند که شهروندان در مدت زمانی که برای خرید در محوطه میادین قدم می‌زنند حس خوبی داشته باشند و این طور نباشد که با دیدن چهره نازیبای میادین از خرید منصرف شوند. «حسین محمدی» می‌افزاید: میدان مرکزی محمدشهر نیز از میادینی است که باید فکری اساسی برای رفع مشکلات آن کرد و بسیاری از غرفه‌های این میدان خالی است که توجیه اقتصادی ندارد.

باید دلایل عدم تقاضا برای اجاره این غرفه‌ها بررسی و ساز وکار لازم برای خالی ماندن آنها در نظر گرفته شود. وی ادامه ‌می‌دهد: برای ساماندهی وضعیت میادین میوه و تره‌بار در مرحله اول باید تکلیف پسماند و زباله‌های تولیدی این مراکز مشخص شود. باید با برنامه‌ریزی دقیق و اتخاذ ساز و کار مدون شرایط به گونه‌ای پیش برود که در گوشه و کنار غرفه‌ها و محوطه میادین، زباله‌‌‌ای به چشم نخورد. 

محمدی اضافه ‌می‌کند: امسال حدود 23 میلیارد تومان برای پرداخت اجاره 270 ماشین‌ و تجهیزات مورد استفاده مناطق شهرداری تخصیص یافته است. اگر این ماشین‌آلات کار خود را به درستی انجام دهند نباید وضعیت نخاله و پسماندهای شهر به این شکل باشد.

میادین میوه و تره‌بار رویکرد مهمی در تنظیم بازار محصولات کشاورزی داشته و در واقع این میادین نقشی دوگانه ایفا می‌کنند؛ از طرفی نقش حمایتی خود را به عنوان بازاری برای محصولات کشاورزی نسبت به تولیدکنندگان دارند و از طرف دیگر باعث به تعادل رسیدن قیمت‌ها و عرضه محصولات با قیمت‌های مناسب برای مصرف‌کنندگان می‌شوند. با این وجود این بازارها کماکان با معضلات بسیاری مواجه‌اند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید